יש לי ביטוח מנהלים לא פעיל – מה עושים?

אז זה קרה, ומבדיקה יזומה שעשיתם או דואר שקיבלתם והחלטתם לא להתעלם ממנו גיליתם שמתישהו בשנים האחרונות הופקדו לכם כספי חיסכון לביטוח מנהלים וכיום הוא לא פעיל יותר.

לא מעט כסף שוכב שם, בביטוח המנהלים הזה, אבל השנים עברו ואיתן גם מקומות העבודה שהחלפתם, וכעת כספי החיסכון מופקדים בכלל בקרן פנסיה או ביטוח מנהלים אחר, ועולה השאלה החשובה מאוד – מה עושים עם הכסף ה"ישן"?

לפני שתענו על זה, חשוב שתלמדו מכך שיעור לעתיד. עולם העבודה המודרני מאופיין במעבר בין מקומות עבודה, במיוחד בגילאים הצעירים. אם ההורים שלכם לא מבינים איך זה שאתם מדלגים מעבודה אחת לאחרת, זה רק בגלל שבדור שלהם זה היה הרבה פחות נפוץ ואנשים נהגו להישאר באותו מקום ממש מראשית דרכם בעולם העבודה ועד הפנסיה. לכן, חשוב מאוד להקפיד לבדוק היכן נמצאים כספי החיסכון שלכם בכל פעם שאתם עוברים מקום עבודה ולהישאר עם אצבע על הדופק.

ועכשיו, בחזרה לנושא לשמו התכנסנו: מה עושים אם אתם יודעים או שנדמה לכם שכספי החיסכון שלכם לא מרוכזים במקום אחד?

קודם כל – מתחילים בבדיקה מקיפה

אם אתם חושדים שיש לכם עוד חסכונות שמפוזרים על פני חברות ביטוח או קופות שונות, הגיע הזמן לצאת לבדיקה. שירות כמו שניתן באתר "הר הכסף" (המוצע מטעם משרד האוצר), למשל, הוא דרך מהירה ויעילה לאיתור כל כספי הפנסיה, חסכונות וקופות הגמל שנפתחו לכם ואיבדתם קשר איתם.

לאחר מילוי פרטים זריז תתבצע הבדיקה ואז תקבלו תמונה מדויקת של התפזרות הכספים. סביר להניח שתגלו ביטוח מנהלים לא פעיל או קרנות פנסיה שהופקדו אליהן כספים בשנים מאוד מסוימות. כעת, כאמור, תצטרכו להחליט מה עושים.

אז מה עושים עם כל הכסף הזה?

גיליתם ביטוח מנהלים לא פעיל? כעת עומדות בפניכם כמה אפשרויות:

איחוד כספי החיסכון – באפשרותכם להחליט שאתם מניידים את כספי החיסכון ממקום אחד לאחר. כלומר, תוכלו להעביר את החסכונות מקרן הפנסיה לביטוח המנהלים, או להפך, וכך להגדיל את החיסכון הנוכחי בה.

העברת הכסף מבטוח המנהלים לקופת גמל – בדומה לאפשרות הקודמת, גם כאן תוכלו לנייד את הכסף, אך לא לקופת הפנסיה הפעילה שלכם אלא לקופת גמל.

השארת הכסף בביטוח המנהלים – תוכלו לבקש מחברת הביטוח המלצה למסלול השקעה התואם את הצרכים והיכולות שלכם ולהשאיר את הכסף בביטוח המנהלים.

ההמלצה – לעבור את התהליך עם יועץ פנסיוני

על מנת שתוכלו לראות את התמונה המלאה ולקבל מענה מקצועי עם המלצות שכדאי לכן להקשיב להן, מומלץ לפנות לסוכן ביטוח או יועץ פנסיוני שכל תפקידו להציע לכם את מה שטוב ביותר בשבילכם. הוא יעיין בנתונים של כספי החיסכון המפוזרים, ישקלל את הצרכים שלכם, המאפיינים האישיים, ההכנסה הנוכחית וכמובן ההעדפה שלכם, ויציע מה כדאי לכם לעשות עם הכסף שלכם.

ביטוח מנהלים
ביטוח מנהלים צילום Pixbay

שתף

כתבות נוספת

בימינו ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של כיסאות גלגלים למכירה והשכרה, לרבות כיסאות גלגלים קלים. במאמר הבא תוכלו לקרוא על כיסא גלגל קל והמשמעות שלו

מהו מסחר אלגוריתמי?

אילו אסטרטגיות מסחר אלגוריתמיות קיימות? מה עובד הכי טוב? מה ההבדלים ביניהם ומדוע כדאי לבדוק אותן מסחר אלגוריתמי הוא מערכת שבה ניירות ערך נסחרים באופן

מחפשים סוכן ביטוח? לקבלת הצעת מחיר מלאו פרטים