השוואת ביטוח רכב – מה חשוב לדעת

השוואת ביטוח רכב היא חשובה ויש לעשות אותה כל פעם לפני חידוש הביטוח. פעמים רבות ישנם פערים של אלפי שקלים בין חברה לחברה. קיימים שלושה ביטוחי רכב, אחד מהם חובה לעשות והשניים האחרים בגדר המלצה. להלן נרחיב עליהם ונבצע השוואת ביטוח רכב.

האם נדרש לעשות ביטוח מקיף ומה המשמעות שלו?

אינכם מחויבים כלל לעשות ביטוח מקיף, כדי שתוכלו לנהוג ברכב שלכם. השם של ביטוח מקיף מעיד על שמו והינו מכסה המון הסבות נזקים. ביטוח זה למעשה מבטח את הרכב אל מול הסבת נזק בשל תאונה, פריצה, גניבה, ונדליזם, נזקי טבע ואף כולל את פוליסת צד ג' שלישי, שמכסה הסבת נזק לרכב שונה בשל אשמת המבוטח. ביטוח מקיף מכסה אין רק את הרכב שלכם, כי אם אף הסבת נזק לציוד שהושאר בתוך הרכב שלכם.

השוואת ביטוח רכב
צילום: CANVA

כל מה שצריך לדעת אודות ביטוח חובה –

בהתאם לחוק, מחויב כל רכב מנועי במדינת ישראל לשאת בביטוח חובה. ללא ביטוח זה אין הרכב יכול לעלות לכביש, וכל מי שנתפס נוהג בלי ביטוח חובה תקף מועמד לקבלת עונש. ביטוח החובה מכסה נזקי גוף, לרבות פציעה ומוות. ביטוח זה מכסה את כל מי שקשור ברכב – כל מי שנמצא בו, ומי שנפגע ממנו בחוץ, כמו למשל – הולכי רגל או נהגים שונים. ובהתרחש מצבים כאלו, חברת הביטוח נדרשת לשלם למי שהוסב לו נזק. עליכם לדעת, כי יש תחרות רבה בין חברות הביטוח ובעיקר בהיבט של ביטוח חובה. לשם כך, עליכם לבצע לאלתר השוואת ביטוח רכב בנוגע לעלויות ובזאת באפשרותכם לחסוך כמה אלפי ₪ עבור הביטוח. לפעמים חברות הביטוח מציעות אף כל מיני מבצעים והנחות, שיוזילו לכם את רכישת הביטוח הזה.

האם חייבים לעשות ביטוח צד שלישי ומה המובן שלו ?

ביטוח צד שלישי מהווה, לכל דבר ועניין, ביטוח של רשות. עסקינן אודות פוליסה של ביטוח, אשר מכסה נזק לצד ג'. המובן של ביטוח זה הינו כי בהתרחש מצב של תאונה, אשר נסובה מתוך האשמה של בעל הפוליסה, חברת הביטוח מחויבת שלם חלק משמעותי מן הסבת הנזק. באותו אופן כמו בפוליסות שונות, אף בביטוח צד שלישי קיימים הבדלים ניכרים בין חברות הביטוח בכל ההיבט של מחיר הפוליסה בגובה הפיצוי המקסימלי ובמקרים שבהם תסכים חברת הביטוח לשפות אתכם בכלל. כמו בכל תרחיש שונה, בהחלט כדאי לכם לבצע השוואת ביטוח רכב  יסודית בין כל חברות הביטוח ולקרוא לאשורו כל מסמך אשר ניתן לכם בטרם שהנכם מתכוונים לחתום עליו. חברות הביטוח נדרשות ליידע אתכם כראוי איזה סעיפים יהיו מכוסים ואיזה לאו, ומשמעותי כי תהיו עם היד על הדופק עבור מצבים בהם הביטוח אינו מתאים לכם.

 

שתף

כתבות נוספת

בימינו ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של כיסאות גלגלים למכירה והשכרה, לרבות כיסאות גלגלים קלים. במאמר הבא תוכלו לקרוא על כיסא גלגל קל והמשמעות שלו

מהו מסחר אלגוריתמי?

אילו אסטרטגיות מסחר אלגוריתמיות קיימות? מה עובד הכי טוב? מה ההבדלים ביניהם ומדוע כדאי לבדוק אותן מסחר אלגוריתמי הוא מערכת שבה ניירות ערך נסחרים באופן

מחפשים סוכן ביטוח? לקבלת הצעת מחיר מלאו פרטים