הכול על קופת גמל להשקעה במסלול מחקה מדד

תמונה: unsplash.com

קופת גמל להשקעה הפכה למכשיר הפיננסי הצומח ביותר בשנת 2021 – בין היתר בזכות מסלולי מחקי המדד שהפכו ללהיט של שוק ההון

קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון פופולרי שמאפשר לחסוך כסף לכל מטרה. מה מיוחד בה? את הכספים שהצטברו בקופה תוכלו למשוך בכל זמן שתרצו, באופן מיידי ובלי לשלם קנס כספי. הגמישות והנזילות שלה הם יתרונות ייחודיים – שהפכו אותה למוצר חיסכון אידיאלי בקרב ישראלים רבים – שכירים ועצמאים כאחד.

מי ש"רצים למרחקים ארוכים" יכולים להרוויח אפילו יותר. אם תמתינו עד גיל הפרישה ולא תפדו את הקופה – תוכלו לקבל את כל הכספים שהצטברו בה ללא תשלום מיסים, וליהנות מקצבה חודשית נוספת.

בקופת גמל להשקעה אפשר להפקיד עד 70 אלף ש"ח בשנה (צמוד למדד). אין מינימום של הפקדה חודשית ולכן היא מתאימה גם למי שרוצים להפקיד סכומים קטנים. אם הגעתם לסוף השנה בלי לנצל את תקרת ההפקדה – אתם יכולים להגדיל אותה בימים שנותרו. בתחילת השנה החדשה התקרה תתאפס ותוכלו לעשות זאת פעם נוספת.

בקופת גמל להשקעה, אפשר להפקיד גם על שמם של הילדים – ולכל אחד מהם תקרה משל עצמו. בדרך זו, הורים לילדים יכולים לחסוך מאות אלפי שקלים בכל שנה.

קרנות מחקות מדד

מסלולי ההשקעה הם רבים ומגוונים והמעבר ביניהם הוא חופשי. אחד הבולטים שבהם הוא קרנות מחקות מדד שהפכו ללהיט בשוק ההון. קרן מחקה מדד עוקבת אחרי מדד מסוים של מניות שיש להן מכנה משותף – ומשקפת את המחיר הממוצע של אותן מניות.

יש מדדים מקומיים ובינלאומיים. דוגמה למדד מקומי הוא "תל אביב 35", הכולל את 35 המניות בעלות שווי השוק הגדול ביותר בישראל. מדד בינלאומי ידוע הוא "S&P 500", הכולל את 500 החברות הגדולות ביותר בארצות הברית.

מעבר לכך, יש גם מדדים ספציפיים לתחומים שונים שאתם מוצאים בהם עניין או פוטנציאל – כמו נדל"ן, תשתיות, טכנולוגיה, סחורות, איגרות חוב ועוד.

בניגוד לקרן נאמנות, בה מנהלי התיק רוכשים ומוכרים מניות בהתאם לתנודות השוק, בקרן מחקה מדד, עושים זאת לפי ביצועי המדד. כלומר, ניהול הכסף הוא פסיבי ולכן גם דמי הניהול שתשלמו יהיו נמוכים יותר.

עוד יתרון משמעותי הוא שקיפות. בקרנות מסוגים אחרים, אין לנו שום דרך לדעת למה מנהל התיק שלנו בחר בפעולה כזו או אחרת. בקרן מחקה מדד – גם הפעולות וגם הביצועים שקופים בפנינו.

אז אם יש לכם כסף פנוי להשקעה – זה הזמן למהר ולהפקיד אותו בקופת גמל להשקעה – רגע לפני שהשנה נגמרת. קרנות מחקות מדד יציעו לכם דמי ניהול נמוכים יותר, שקיפות גדולה יותר והכי חשוב – ללא התעסקות מיותרת.

שתף

כתבות נוספת

בימינו ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של כיסאות גלגלים למכירה והשכרה, לרבות כיסאות גלגלים קלים. במאמר הבא תוכלו לקרוא על כיסא גלגל קל והמשמעות שלו

מהו מסחר אלגוריתמי?

אילו אסטרטגיות מסחר אלגוריתמיות קיימות? מה עובד הכי טוב? מה ההבדלים ביניהם ומדוע כדאי לבדוק אותן מסחר אלגוריתמי הוא מערכת שבה ניירות ערך נסחרים באופן

מחפשים סוכן ביטוח? לקבלת הצעת מחיר מלאו פרטים