איך יועץ משכנתאות חוסך לכם כסף?

קרדיט תמונה FREEPIK

איך יועץ משכנתאות חוסך לכם כסף?

בשנת 2021 המשכנתא הממוצעת בישראל היא כבר קרוב למיליון ש"ח. כשלוקחים בחשבון שההחזרים גבוהים יותר מהסכום שנלקח – הבנק מן הסתם רוצה להרוויח – מבינים עד כמה לקיחת משכנתא היא אירוע דרמטי עבור רוב בני האדם. מעט אנשים מבצעים עסקאות אחרות בסכום של 7 ספרות, וכשמכניסים לתמונה גם את העובדה שהמשכנתא משפיעה על ההכנסה הפנויה מדי חודש, במשך 10, 15 ואפילו 25 שנה, כבר ברור לגמרי שנדרשת עזרה של איש או אשת מקצוע שזו המומחיות שלהם.

ייעוץ משכנתאות ניתן לקבל בשני אופנים: אופציה אחת היא בבנק שמעניק גם את ההלוואה עצמה. היתרון הוא שהשירות ניתן ללא עלות, אבל מצד שני אי אפשר להתעלם מהעובדה שיועץ המשכנתאות של הבנק מקבל את המשכורת מהמוסד שבו הוא עובד ולכן מחויב אליו ולא אל לוקחי המשכנתא. האופציה השנייה היא לפנות אל יועץ אובייקטיבי. החיסרון הוא התשלום עבור השירות, שמתווסף לעלות המשכנתא עצמה. היתרון הוא החיסכון הכספי המשמעותי שניתן להגיע אליו בזכות ייעוץ אובייקטיבי לחלוטין של איש מקצוע שמחויב רק אליכם. למעשה, החיסכון גבוה בהרבה מהעלות של השירות, כך שמדובר בהחלטה חכמה.

בחירה מדויקת של סכום המשכנתא

ההחלטה הראשונה שיועץ משכנתאות אובייקטיבי יעזור לכם לקבל היא מהו סכום המשכנתא שנכון לבקש. חשוב לזכור שסכום גבוה מדי יוביל להחזר חודשי גבוה מדי ו/או לתקופת החזר ארוכה שלא לצורך, כך שיש לכך גם עלות כספית לא מבוטלת וגם הכבדה מיותרת על ההכנסות השוטפות לאורך זמן. משכנתא גבוהה יתר על המידה גם מגדילה את הסיכון שלא תוכלו לעמוד בהחזרים – מצב לא רצוי במיוחד.

בניית תמהיל אופטימלי

ההחלטה השנייה שכדאי לקבל בעזרת יועץ משכנתא מנוסה, או כמובן יועצת משכנתא בקיאה, היא התמהיל. בהקשר זה כדאי לזכור שההבדל בין תמהיל מצוין לבין תמהיל סביר עשוי לבוא לידי ביטוי בעשרות אלפי שקלים במצטבר לאורך כל תקופת המשכנתא. בנוסף, תמהיל שנבנה בחוכמה יקנה לכם גם גמישות ואת חופש הפעולה בעתיד, אם וכאשר יתרחשו שינויים בשוק ההון שכדאי להגיב אליהם על-מנת לצמצם את עלות ההלוואה.

סיוע במו"מ עם הבנק

חברות מובילות בתחום הייעוץ לרוכשי דירות שזקוקים לסיוע במימון מהבנק, כמו למשל אלפא משכנתאות, מציעים במסגרת השירות גם מעורבות מלאה בניהול המשא ומתן עם הבנקים השונים. לאחר שכבר נקבע סכום המשכנתא הנכון ונבנה התמהיל האופטימלי, זוהי עוד דרך שמאפשרת לחסוך לא מעט כסף – כל עשירית אחוז בכל אחד ממסלולי המשכנתא הקיימים שווה אלפי שקלים לאורך תקופת ההחזר, כך שניהול מו"מ מתוך עמדת כוח ועל סמך ניסיון נרחב בתחום הוא אופציה כדאית מאוד.

מעבר לתועלת הכספית, קבלת ייעוץ ממומחים בתחום מספקת גם שקט נפשי – כך שהתהליך המורכב של רכישת דירה הופך לפשוט יותר, לפחות בהיבט של המימון.

שתף

כתבות נוספת

בימינו ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של כיסאות גלגלים למכירה והשכרה, לרבות כיסאות גלגלים קלים. במאמר הבא תוכלו לקרוא על כיסא גלגל קל והמשמעות שלו

מהו מסחר אלגוריתמי?

אילו אסטרטגיות מסחר אלגוריתמיות קיימות? מה עובד הכי טוב? מה ההבדלים ביניהם ומדוע כדאי לבדוק אותן מסחר אלגוריתמי הוא מערכת שבה ניירות ערך נסחרים באופן

מחפשים סוכן ביטוח? לקבלת הצעת מחיר מלאו פרטים