כיצד מגנים על עסק קטן מפני התקפות סייבר?

קרדיט תמונה Depositphotos

זה שאתם מנהלים עסק קטן, לא אומר שאתה לא נמצאים על הרדאר של האקרים, או מחוץ להישג ידם. להיפך, למרבה הצער אתם מהווים מטרה קלה לפריצות והתקפות, פשוט בגלל שיש לכם פחות משאבים ואולי גם לא מספיק ידע כדי להיות מוכנים כראוי.

בראש ובראשונה, חשוב מאוד שתוודא כי פוליסת ביטוח עסקים שלכם כוללת כיסוי מפני סיכוני סייבר. התקפות, גניבות מידע וכו' עלולות לפגוע בכל עסק באופן משמעותי מאוד, ובמיוחד בעסק קטן, אז תוודאו כי אתם מבוטחים בהתאם לצרכים שלכם. מעבר לזה, יש עוד כמה דרכים להגן על העסק שלכם מפני התקפת סייבר.

אבטחו את הרשתות ומסדי הנתונים

הגנו על הרשתות שלכם על ידי הגדרת חומות אש והצפנת מידע. זה יעזור למזער את הסיכון לכך שיצליחו לגשת למידע סודי או רגיש. ודאו כי רשת ה-Wi-Fi שלכם מוסתרת ושהסיסמה מוגנת. כמו כן, בצעו גיבוי אוטומטי של מסדי הנתונים ומאגרי המידע פעם ביום או פעם בשבוע, בהתאם לרמת הפעילות שלכם.

חנכו את העובדים

שוחחו עם העובדים על תפקידם באבטחה והגנה על המידע של עמיתיהם, הלקוחות והחברה. תקבעו מדיניות כדי שכולם יידעו אילו שיטות עבודה מקובלות ואילו לא. הגבילו את מספר המשתמשים בחברה שתהיה להם גישה מנהלתית –  זה ימזער את כמות התוכנות שיוכלו להוריד ובכך את הסיכונים של הורדת וירוסים ותוכנות זדוניות.

צרו מדיניות ונהלי אבטחה

קבע נהלים ומדיניות כדי להגן על החברה מפני התקפות סייבר, וספקו הנחיות לפתרון בעיות אם הן מתעוררות. הקפידו לתאר כיצד יטופלו מצבים ואת ההשלכות אם עובדים מפרים את המדיניות. תמנעו גישה למחשבי החברה ולמכשירים אחרים ממשתמשים לא מורשים.

מחשבים ניידים וטלפונים סלולריים הם מטרות קלות לגניבת סייבר מכיוון שניתן לגנוב אותם במהירות. אפסו את המכשירים המושלכים בחזרה להגדרות היצרן – לעולם אל תיפטרו מטלפון נייד או מחשב מבלי להשלים שלב זה, אחרת ייתכן שמידע החברה יגיע לפושע סייבר.

דעו להבחין בניסיונות פישינג

אחת הדרכים לבצע התקפת סייבר, היא לשלוח הודעה (למייל, טלפון וכו') שנראית מגורם מהימן, אך למעשה מכילה קישור שלחיצתו תגרום לפגיעה משמעותית. אתם והעובדים צריכים להיות מסוגלים לזהות הודעות מזויפות ולהתריע ל-IT ברגע שאתם מבחינים במשהו מפוקפק. בנוסף, ודאו שיש לכם מדיניות לגבי הצעדים שיש לנקוט, במקרה שמחשב של עובד יידבק בווירוס.

ספקו ללקוחות שלכם מידע חשוב

חשוב שתפרטו עבור הלקוחות את הסיבות שבגללן אתם אוספים את המידע האישי שלהם, ולמה הוא משמש. הבטיחו להם שהחברה לא תבקש כל מידע רגיש (כמו מספר תעודת זהות או פרטי חשבון בנק) באמצעות שיטות תקשורת לא מוגנות, כמו הודעת טקסט או דואר אלקטרוני, ובקשו מהם לדווח על תקשורת חשודה. זה לא רק יגן עליכם, אלא יגרום גם להם לחוש יותר בטוחים.

תוכן עניינים